Direcció Direcció adjunta Sistemes d'Informació, Documentació i Comunicació Gabinet de Direcció Relacions Institucionals, Visibilitat i Participació Administració, Recursos Humans i Pressupost Direcció de Prevenció Formació Legislació i Assumptes Jurídics Direcció d'Anàlisi i Investigacions Anàlisi Particularitzada de la Despesa Pública Ens Locals Generalitat i Parlament Prospecció Factual i Avaluació Preliminar El director Miguel Ángel Gimeno Jubero Nascut a Binèfar, llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona el 1975, amb un postgrau de Dret Civil Català de la Universitat Oberta de Catalunya el 2001. La seva trajectòria professional l’ha dut a terme íntegrament a Catalunya. Va exercir l’advocacia del 1976 al 1980. El desembre de 1982 va començar la carrera judicial i va ser nomenat jutge el febrer de 1983. Ascendí a magistrat el 1987 i la major part de la seva carrera l’ha desenvolupat a la jurisdicció penal. Ha exercit de jutge al Prat de Llobregat (1983-84), i de jutge degà a Badalona (1984-85) i a l’Hospitalet de Llobregat (1985-87). Com a magistrat ha exercit al Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 3 de l’Hospitalet de Llobregat (1987-89), al Jutjat d’Instrucció núm. 22 de Barcelona (1989-91), al Jutjat Penal núm. 4 de Barcelona (1991-93) i a la secció 10a de l’Audiència Provincial de Barcelona (1993-2000). Ha estat president de la Secció 6a de l’Audiència Provincial de Barcelona (2000-2010). En paral·lel, de 2004 a 2007, va ser membre del Consell Rector de l’Escola Judicial i el 2006 va ser nomenat membre de la Comissió pedagògica de formació inicial de l’Escola Judicial. També ha estat president del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) del 2010 al 2015, i després magistrat de la Sala Civil i Penal del TSJC fins al setembre de 2016, quan va ser nomenat director de l’Oficina Antifrau de Catalunya. D’altra banda, ha compatibilitzat la carrera judicial amb la docència a l’Escola de Policia de Catalunya (1991), a la Universitat Autònoma de Barcelona (1992-94) com a professor associat de Dret Penal, i a la Universitat de Barcelona (2000-08) i l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (2005-09) com a professor de diversos màsters en l’àmbit del Dret Penal. 93 554 55 55 director@antifrau.cat Directora adjunta Olinda Anía Lafuente Nascuda a Manlleu, llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona el 1985, amb un Màster en Relacions Laborals per la Universitat Politècnica de Catalunya (1993) i experta en Ètica i Administració i en Sector Públic i Control, per la Universitat de Barcelona (2016-2018). La seva trajectòria professional l’ha dut a terme principalment a l’Administració de la Generalitat de Catalunya. L'any 1984 s'incorporà al Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya com a tècnica en gestió pressupostària i de 1985 a 1990 treballa en un bufet professional com a advocada, en els àmbits de dret civil i mercantil. El 1990 s’incorporà a l’Institut Català de la Salut com a tècnica superior. El 1991 va passar a prestar serveis a l’Institut Català de la Dona com a responsable econòmica administrativa. A partir de 1992 desenvolupa durant vint-i-un anys la seva activitat professional en diferents organismes del Departament de Salut, primer al Servei Català de la Salut, al propi Departament de Salut i a l’Institut d’Estudis de la Salut, organisme autònom del qual en va ser subdirectora els anys 2008 a 2013. L’any 2014 es va incorporar a la Secretaria d’Administració i Funció Pública del Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge, com a experta en polítiques de modernització i reforma de l’Administració, on desenvolupà funcions de planificació, proposta, coordinació de projectes relacionats amb la governança i transformació de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i d’anàlisi d’experiències comparades, en temes relacionats amb la transparència, integritat pública, direcció pública professional, sector públic i col·laboració publicoprivada fins 2020. Del 2020 al 2023 ha ocupat càrrecs relacionats amb la integritat pública, el bon govern, la prevenció i seguiment a les males pràctiques, els conflictes d’interès i incompatibilitats, els protocols d'assetjament i la qualitat dels serveis públics. L’últim càrrec que ha ocupat és de cap de l’Àrea de Bon Govern (novembre de 2023 fins l’actualitat), de la Direcció General de Bon Govern, Innovació i Qualitat Democràtiques al Departament de la Presidència. Anteriorment va ser subdirectora de Transparència i Grups d’Interès (2022), subdirectora de Transparència i Dades Obertes (2021), responsable de Polítiques d’Integritat i Bon Govern (2020) adscrita a la Secretaria de Transparència i Govern Obert del Departament d’Acció Exterior i Transparència. 93 554 55 55 direccioadjunta@antifrau.cat Sara Vidal Casellas, responsable del Gabinet de Direcció Des del 2013 fins a entrar a l’Oficina Antifrau de Catalunya ha estat assessora del conseller de Justícia de la Generalitat de Catalunya, en matèria de relacions i suport judicial, adscrita a la presidència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. El 2011 va ser assessora de la Delegació del Govern a Catalunya, adscrita a la Subdelegació de Barcelona i, durant uns mesos, va assessorar la delegada del Govern. Des de l’any 2006 i fins a finals del 2010, va ser cap del gabinet de la consellera d’Interior i Justícia de la Generalitat de Catalunya. Del 2004 al 2006, va treballar d’assessora del secretari de Telecomunicacions i Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya. Anteriorment havia treballat a la Federació de Municipis de Catalunya, on va desenvolupar diverses funcions. A partir del 1996, va ser la cap de l’àrea de formació adreçada als tècnics locals de Catalunya. Dona suport a la direcció, supervisa la comunicació de l’Oficina, coordina l’elaboració de la memòria anual i vetlla pel compliment de les normes internes. 93 554 55 55 gabinet@antifrau.cat Lourdes Parramon i Bregolat, cap de l'Àrea de Relacions Institucionals, Visibilitat i Participació És llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona (1989), té un postgrau en Mediació pel Consell de Col·legis d’Advocats de Catalunya i és especialista en integritat corporativa i cultura empresarial per l’Instituto Universitario Ortega y Gasset. Com a advocada i mediadora ha exercit durant més de deu anys en col·laboració amb diversos despatxos professionals i centres de mediació. Ha estat membre de diverses comissions de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona i ho és de l’Associació Dones Juristes. Va dirigir el «Programa per a la creació d’una oficina de lluita contra el frau», iniciat el 2005, des dels departaments de la Presidència i de Governació i Administracions Públiques amb les funcions, entre d’altres, d’ultimar la proposta de regulació legal de l’Oficina Antifrau i la planificació, gestió i coordinació de les actuacions necessàries per a la seva posada en marxa i la seva efectiva implantació. Ha impartit formació sobre el control de la corrupció en universitats, escoles de negoci, associacions empresarials, col·legis professionals i consells comarcals, entre d’altres. També ha col·laborat com a assessora en projectes diversos amb organitzacions de referència, com Transparència Internacional (és membre de la comissió assessora sobre mesures legals i socials contra la corrupció) o amb la Xarxa del Pacte Mundial. Ha participat en el seguiment de diverses comissions parlamentàries (Cas Pujol, CEMCORD) i n’ha coordinat els corresponents informes de seguiment. És la responsable d’impulsar i gestionar les relacions institucionals de l’Oficina i la seva projecció, i de posar en marxa accions de conscienciació social mitjançant la participació ciutadana. 93 554 55 55 relacionsinstitucionals@antifrau.cat Àngel Egea Llanés, cap de l’Àrea d’Administració, Recursos Humans i Pressupost És llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona (UB) el 1992, màster en Alta Funció Directiva per l’Escola d’Administració Pública de Catalunya (EAPC), diplomat en Estratègies d’Innovació i Lideratge per a la Gestió Pública per IESE, postgraduat en Dret Tributari i Societari per l’Abat Oliba-CEU i té estudis de doctorat de Dret Financer i Tributari a la UB. És funcionari dels cossos d’Advocacia, Superior i Administratiu de la Generalitat de Catalunya. Ha desenvolupat la seva carrera professional a la Generalitat de Catalunya des del 1986 fins a ocupar l’actual càrrec a l’Oficina Antifrau. Des del 1994 ha estat lletrat del Gabinet Jurídic de la Generalitat, i va entrar al cos d’Advocacia de la Generalitat l’any 2003, des d’on ha exercit la representació i defensa jurídiques de la Generalitat davant de tots els òrgans judicials de les diferents jurisdiccions. Ha estat director de Serveis del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural des del 2012 fins al 2015 i advocat en cap de l’Assessoria Jurídica del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya des del 2004 fins al 2011. Així mateix, ha ocupat la responsabilitat de grup en matèries tributària (2003-2004) i de Govern (2011-2012) de la Direcció General d’Assumptes Contenciosos del Gabinet Jurídic de la Generalitat. És professor de Dret Administratiu a l’EAPC i ha estat professor del màster d’Advocacia i del programa de postgrau en Aprofundiment en Dret Públic de la Universitat Pompeu Fabra-IEC-Barcelona School of Management. També, ha participat en nombroses ponències i seminaris i ha dut a terme publicacions de naturalesa jurídica. Gestiona el pressupost i els recursos humans i materials de l’Oficina. 93 554 55 55 administracio@antifrau.cat Òscar Roca Safont, director de Prevenció És llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona el 1989, ha desenvolupat la seva vida professional en el sector públic, tant en l’àmbit de la justícia com en el de l’administració pública autonòmica. És membre del cos d’advocacia de la Generalitat de Catalunya i també pertany al cos dels Mossos d’Esquadra com a assessor jurídic. Ha exercit com a fiscal entre els anys 1996 i 2002. Des del 2009 fins al 2016 ha estat cap de l’Àrea de Legislació i Assumptes Jurídics de l’Oficina Antifrau. Des del novembre del 2016 és director de Prevenció. Ha col·laborat, en qualitat d’expert, en diversos projectes nacionals, europeus i internacionals relacionats amb la bona governança i la integritat institucional. Ha desenvolupat la docència universitària i ha escrit i ha coordinat publicacions vàries. 93 554 55 55 prevencio@antifrau.cat Jordi Tres Viladomat, cap de l'Àrea de Formació És llicenciat en Ciència Política i de l’Administració per la Universitat Autònoma de Barcelona (1992). Ha desenvolupat la seva carrera professional com a formador, dissenyador formatiu i director de projectes formatius en diferents organitzacions del sector privat. També ha treballat com a assessor en projectes de formació i desenvolupament en organitzacions del sector públic a Catalunya. Des de finals del 2009 fins a l’actualitat ha dirigit l’Àrea de Formació dins de la Direcció de Prevenció de l’Oficina Antifrau, promovent projectes de sensibilització i formació en temes d’integritat pública. Des d’aquest càrrec ha treballat de manera coordinada amb diferents institucions públiques de Catalunya, en els àmbits local, de l’administració de la Generalitat i de les universitats públiques. 93 554 55 55 prevencio@antifrau.cat Rosa Maria Pérez, cap de l’Àrea de Legislació i Assumptes Jurídics És llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona l’any 1991, màster en Estudis Internacionals a la Universitat de Barcelona (1995) i màster en Dret Públic i Organització Administrativa a la Universitat Pompeu Fabra (1998). Ha desenvolupat la seva vida professional en el sector públic, primer com a funcionària del cos superior d’administració de la Generalitat de Catalunya, després com a funcionària del cos d’advocacia de la Generalitat. Ha desenvolupat la docència com a professora associada de l’Àrea de Dret Administratiu de la Universitat Pompeu Fabra i també com a formadora interna a l’Escola d’Administració Pública de Catalunya. 93 554 55 55 prevencio@antifrau.cat Manel Díaz Espiñeira, director d’Anàlisi i Investigacions És llicenciat en dret per la Universitat de Barcelona el 1986, màster en Dret del Treball i Seguretat Social per la UB i diplomat en Funció Directiva per l’Escola d’Administració Pública/ESADE. És membre del cos superior d’administració de la Generalitat de Catalunya. Des del 1987, any de la seva incorporació a l’Administració de la Generalitat, i fins al 2001, va exercir la seva carrera professional en àmbits relacionats amb els recursos humans i l’assessorament jurídic. El 2001 es va incorporar a la Secretaria Tècnica de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa, en què ha estat responsable d’Estudis i Documentació, i cap de l’Àrea de Classificació Empresarial i Registres, fins al 2009. Ha estat subdirector general de Subministraments i Serveis de la Direcció General del Patrimoni de la Generalitat, vicepresident de la Comissió Central de Subministraments i vocal de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa (2009-2017). És professor de contractació pública a l’Escola d’Administració Pública de Catalunya. Ha participat com a ponent en diferents jornades i seminaris relacionats amb la compra pública. 93 554 55 55 analisis@antifrau.cat Bruno González Valdelièvre, cap de l'Àrea d’Anàlisi Particularitzat de la Despesa Pública És llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona (1996). També va superar dos cursos d’Enginyeria de Telecomunicacions a la Universitat Politècnica de Barcelona. Va començar la seva carrera professional exercint l’advocacia en l’àmbit del dret públic i, més concretament, del dret administratiu i constitucional, en un despatx multidisciplinari d’àmbit internacional. Posteriorment, va incorporar-se al sector públic local on, després d’uns primers anys especialitzat en la contractació pública, va ser secretari general dels ajuntaments de Molins de Rei i d’Esparreguera. Des del 2008 és funcionari de l’administració local amb habilitació de caràcter estatal. El 2010 es va incorporar a l’Oficina Antifrau de Catalunya com a cap d’àrea a la Direcció d’Anàlisi. Entre el 2014 i el 2016 va ser director d’Anàlisi. Des del 2012 ha participat com a representant d’Antifrau en projectes nacionals i europeus de formació per a analistes i d’intercanvi de bones pràctiques en la lluita contra la corrupció. 93 554 55 55 analisis@antifrau.cat Mariano Pérez Fraile, cap de l'Àrea d’Ens Locals És llicenciat en Dret per la Universidad Autónoma de Madrid, doctorand en el Departament de Dret Administratiu i Processal de la Universitat de Barcelona i expert universitari en dret urbanístic per la Universidad Nacional de Educación a Distancia . Va començar la seva carrera professional en el sector financer per, posteriorment, dedicar-se a l’exercici de l’advocacia. Ha tingut una àmplia experiència en l’Administració de Justícia, on ha exercit funcions jurisdiccionals, fiscals i del secretariat en l’àmbit del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. Ha estat professor de dret penal i processal penal de l’Escola de Policia de Catalunya. Posteriorment es va incorporar al sector públic local, com a funcionari de carrera (lletrat) de l’Administració local. En aquest sector ha exercit funcions tècniques superiors i directives, particularment en els àmbits de l’economia, l’organització, els recursos humans i l’assessorament i la defensa jurídica. Així mateix és funcionari de carrera de la categoria de facultatiu, com a llicenciat en Dret, de l’escala de suport del cos de Mossos d’Esquadra de la Generalitat de Catalunya. 93 554 55 55 investigacions@antifrau.cat Roger Folguera Fondevila, cap de l'Àrea de Generalitat i Parlament És llicenciat en Administració i Direcció d’Empreses. També és llicenciat en Dret i Censor Jurat de Comptes. Ha dedicat setze anys d’activitat professional a l’àmbit del control financer i de la legalitat, els darrers onze dels quals, vinculats al control extern del sector públic de Catalunya. És auditor de carrera del Cos d’Auditors de la Sindicatura de Comptes en situació de serveis especials a l’Oficina Antifrau de Catalunya, on ocupa el lloc de cap de l’Àrea Generalitat i Parlament de la Direcció d’Anàlisi i Investigacions des del setembre del 2010. 93 554 55 55 investigacions@antifrau.cat Josep Maria Agulló, cap de l'Àrea de Prospecció Factual i Avaluació Preliminar És Llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona. Des de l’any 1992 és funcionari de carrera del Cos Tècnic de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària, on va desenvolupar tasques en diferents Àrees d’Inspecció en la Delegació Especial de Catalunya. L’any 2010 va entrar a l’Oficina Antifrau en situació de serveis especials com a tècnic de la Direcció d’Anàlisi i des de l’any 2021 ocupa el lloc de cap de l’Àrea de Prospecció factual i avaluació preliminar de la Despesa Pública. Ha desenvolupat docència en l’àmbit privat i com a formador intern en l’Institut d’Estudis Fiscals. 93 554 55 55 analisis@antifrau.cat