Eines d'Antifrau L’Oficina Antifrau de Catalunya ha desenvolupat, al llarg dels darrers anys, diferents eines que us poden resultar útils. Aquestes eines, que també trobareu recollides a la Guia per elaborar un ‘Pla de mesures antifrau’, són: Orientacions per redactar una declaració institucional: un document que recull diferents recomanacions que cal tenir en compte a l'hora d'elaborar la declaració institucional d'integritat, així com una relació de continguts que pot incloure per tal que sigui eficaç en la demostració de compromís i responsabilitat. Orientacions per configurar un equip tècnic d’avaluació de riscos per a la integritat: un document que recull una sèrie de recomanacions que cal tenir en compte a l’hora de determinar l’equip tècnic que haurà de dur a terme la identificació, anàlisi i avaluació de riscos de corrupció i frau a l’organització. Procés de gestió de riscos: una eina en línia que permet visualitzar el cicle de cinc fases per identificar, analitzar, avaluar, tractar i fer el seguiment dels riscos de corrupció i frau. En navegar per cada fase, es van descobrint les instruccions de treball i eines aplicables. Mapa de riscos i catàleg de factors de risc en la contractació pública: una eina en línia que facilita l’anàlisi i l’avaluació dels riscos en un àmbit clau com és el de la contractació pública. Serveix de model aplicable a altres àmbits d’actuació administrativa susceptibles d’activar-se amb la gestió dels fons Next Generation EU (subvencions, accés a l’ocupació pública...). Catàleg d’eines per gestionar els conflictes d’interès: un conjunt de vuit eines preventives (de detecció i gestió) i quatre eines contingents (de garantia), que les institucions han d’articular per gestionar correctament les situacions de conflicte d’interès. A més, ajuda a aclarir conceptes clau en la matèria. Canal intern d'alertes. Reflexions en relació amb la implantació de canals interns d’alertes en els ens públics: exigències normatives: publicació amb recomanacions que orienten i resolen dubtes a l’hora d’implantar un canal de denúncies que compleixi amb els estàndards establerts a la Directiva europea de protecció de persones alertadores. Molts ‘plans de mesures antifrau’ hauran de preveure aquests canals entre les seves mesures de detecció del frau i la corrupció.