Estruments

Amiar a tèrme un procès de gestion des risqui entara integritat ei un trabalh complèx entàs institucions publiques. Per açò, eth Burèu Antifrauda met a disposicion des gestors publics es estruments entà facilitar-les aguest procès, e acompanhar-les e guidar-les en aguest prètzhèt preventiu. En aguest apartat poderatz trobar pautes, orientacions, modèls e recomanacions, entre d’auta.

Estruments 1, 2 e 3. Taules entara identificacion des risqui

Era identificacion ei era prumèra pas d’ua gestion integrau de risqui e a coma fin cercar, descríuer, categoritzar, atau coma priorizar eth conjunt de risqui qu'era institucion li calerà gerir.

Es estruments 1, 2 e 3, extrètes deth Document de trabalh num. 3, arrecuelhen es 12 airaus de risc comun a totes es entitats adjudicadores, ordenades segons es fases deth procediment de contractacion, e ua listada d’bèi uns des potenciaus risqui associadi.

Son pensades coma punt de partida entàs institucions que volgatz començar a revisar es sòns principaus airaus de risc.

EG01: Identificacion des risqui ena fasa de preparacion (en catalan)

EG02: Identificacion des risqui ena fasa de licitacion (en catalan)

EG03: Identificacion des risqui ena fasa d’execucion (en catalan)

Estrument 4. Modèl de taula entà facilitar l’analisi de risqui

Era plantilha que se presente de contunh vò guidar l’analisi de risqui e facilitar:

  1. era visualizacion complèta des factors e des efèctes des risqui
  2. era avaloracion dera incidéncia de cada factor e es mesures preventives entà cadun
  3. era avaloracion dera probabilitat e era gravetat des sues conseqüéncies e es mesures contingentes.

EG04: Modèl de taula entà facilitar l’analisi de risqui (en catalan)

Estrument 5. Factors des risqui entara integritat ena contractacion d'ua entitat adjudicadora

Actuar dirèctaments sobri es factors que genèren, incrementen o perpetuen es risqui entà redusir era probabilitat ei era unica forma eficaça de prevencion. En aguest sens ei en tot determinar que l’analisi des factors de risc sigue exaustiva e que contemple toti aqueri que pòden subervier ena materialització deth risc.

Dada era complexitat d’aguest procès analític, e damb era volontat de facilitar aguest prètzhèt as institucions publiques, vos facilitam un esquèma que classifique es diuèrsi tipes de factors que pòden subervier enes risqui identificadi. Aguest classament s’explique e exemplifica ath Document de trabalh num. 4.

EG05: Factors des risqui entara integritat ena contractacion d'ua entitat adjudicadora (en catalan)

Estrument 6. Coma diferenciar prevencion e contingència

Minimizar era probabilitat qu'es risqui se materializen o redusir-ne era gravetat des sues conseqüéncies: dus objectius diferenti que requerissen mesures diferentes.

Era taula següenta sintetise es claus entà distinguir era gestion preventiva e contingenta des risqui e entà garantir era incorporacion d’ambdús tipes de mesures en quin plan que sigue d’integritat ena contractacion publica.

EG06: Coma diferenciar prevencion e contingència (en catalan)

Estrument 7. Factors normatius per airaus de risc

Es risqui d'irregularitats, fraudaria e corrupcion ena contractacion publica son multifactorials. Soent es estimulacions o oportunitats entad aguesti risqui non provien des entitats publiques mès de circonstàncies o elements extèrnes: factors conjunturals o sistèmics. Entre aguesti factors de risc extèrne, es de natura normatiua an un papèr fòrça considerable.

Era taula següenta identifique es airaus de risc e es factors normatius associadi enes fases de preparacion, licitacion e execucion dera contractacion publica.

EG07: Factors normatius per airaus de risc (en catalan)

Estruments publicadi per autes institucions