Tot entitat publica ei creada entà arténher ues determinades fins d’interès generau. Per acomplir-les, li son autrejades cèrtes potestats e recorsi (materiaus, personaus, economics, eca.). Era gestion professionau implique que:
- l’organizacion dessenhe e comunique ues politiques a on establís es objectius que perseguís en sòn encastre d’accion, e ne contraste l’assemblatge damb es destinataris e damb l’interès generau
- s’assignen es recorsi disponibles en foncion d’aqueres politiques
- se dispòse de procèssi e sistèmes de trabalh que garantissen que l’operativa s’ajuste ath marc legau e as principis e valors publiques
- se planifique era manèra mès eficaça, eficienta e economica d’arténher es objectius previsti
- s’avalore eth grad de compliment e era qualitat des resultats e s’establissen es melhores de besonh
- se reten compdes ara ciutadania de manèra activa e intel·ligible
Aguesta professionalitat condicione eth foncionament operatiu dera institucion: eth grad d’eficiéncia e legalitat tant des bens e servicis publics aufridi o es foncions publiques desvolopades pera institucion, coma dera gestion des recorsi umans. E resulte transcendentau entara institucion pr'amor que fòrça des bretxes ena sua integritat (conductes illegaus o simplaments sense etica) o es oportunitats de corrupcion se produsissen justaments per manques d’eficiéncia, deficits de planificacion, de comunicacion laguens l’organizacion o entre institucions, eca.
Gestion professionau des recorsi umans
Era manèra coma se gerissen es diuèrsi subsistemes de recorsi umans (seleccion, promocion, direccion d’equipes de trabalh, formacion, avaloracion de l’acompliment, remuneració, reconeishença, eca.) incideix dirèctaments sobri era professionalitat e eth talent de l’equipa umana d’ua organizacion.
Es principis d’igualtat, capacitat, merit e publicitat ena seleccion e era promocion professionau cerquen garantir l’accès des persones mès capacitades as diuèrses posicions e cargues de l’organizacion, e donques, garantir eth bon foncionament dera institucion.
Es equipes de trabalh, se dirigissen de sòrta que se n’assegure eth bon foncionament e era deteccion e correccion des deficiéncies e desviacions? Se garantís era gestion corrècta des potenciaus conflictes d’interès d’autoritats e personau (per dusaus aucupacions; en arrecéber regals e atencions diuèrses en aucupar eth cargue o lòc de trabalh; en moment de deishar eth cargue public entà anar tath sector privat, eca.)?
Gestion professionau des servicis e foncions publiques
Tot entitat publica a manades determinades atribucions; pòt auer foncions reguladores, de provision de determinadi servicis publics, foncions inspectores o de supervision, de foment de determinades activitats considerades de besonh entà l’interès generau, foncions sancionadores, eca.
Era professionalitat que se gerissen damb eth aguesti servicis e s’executen es programes (com se planifique, coma s’execute, coma s’avalore e coma s’introdusissen es melhores de besonh entà garantir l’eficiéncia e era qualitat), atau coma eth grad de transparéncia e eth retiment de compdes son punts claus dempús deth punt d'enguarda deth foment dera integritat e era prevencion dera corrupcion.
L’explicacion ei que bona part des «oportunitats» d’abusi dera posicion publica en benefici privat, conductes illegaus o impròpies, se produsissen per ineficiències en l’execucion d’aguesti servicis e foncions publiques (terminis massa longui, aufèrta de servicis claraments inferiors ara demanda sociau, critèris de decision publica desconeishuda, procèssi opacs, eca.). Com se mesuren e gerissen toti aguesti indicadors dera gestion publica en ua organizacion?