27 /10/2011
La III Conferència anual del grup de recerca sobre delinqüència financera i crim organitzat (DELFICO), celebrada a Mònaco el 27 d’octubre, va retre homenatge al primer director de l'Oficina Antifrau de Catalunya, David Martínez Madero, qui va morir sobtadament el passat 21 de gener.
L'edició d'enguany, en què l’Oficina Antifrau hi va participar activament, es va centrar en el concepte de corrupció. A banda, es va aprofundir sobre organitzacions criminals transnacionals, blanqueig de diner i, d’una manera més general, la utilització desviada de tècniques de gestió, jurídiques, econòmiques o financeres amb la finalitat de cometre un delicte.
DELFICO s’ocupa, entre d’altres, d’identificar els mecanismes bancaris i financers emprats en afers internacionals i les transferències de capital que en poden resultar, analitza operacions financeres fraudulentes com a suport natural a la criminalitat organitzada i, a més, impulsa formació relacionada amb la investigació financera.